Sunday 24 March 2013

4 Bulan Bersama Premium Beautiful

Hi olls,

Rasanya sekarang ni sudah jarang mengupdate status,  tak sempat cos keje-keje ofis menimbun..Tapi dalam tak sempat tu FB sentiasa je ter update tau..hehee...Maklum lah kan nak karang-karang kat blog ni mengambil masa sedikit, tapi tak apa sekadar apa yang termampu saya usahakan untuk my readers semua ok...

Ok ni nak cerita pasal pengalaman saya sendiri pakai Premium Beautiful ni. Saya betul-betul pakai PB ni pada bulan 12/2012 which means pakai setiap hari tuk 8jam. Apa yang saya nak share kat sini adalah kesan dengan pemakaian PB ni :

1- Diet harian - saya sebenarnya adalah seorang yang memang kuat makan, kalau ada jamuan or ada event kat hotel-hotel,habis la memang tak ingat duniaa... i really enjoy the food, semua jenis makanan saya akan rasa, tapi alhamdulillah saya ni jenis susah untuk naik badan, berat maintain 43,44kg, kalau naik pun cepat sangat turun berat badan. Pakai korset ni mengubah cara pengambilan makanan, yang mana saya dah tak boleh isi banyak-banyak cam dulu-dulu lagi, jadi cepat kenyang dan kalu perut dah penuh tu langsung tak boleh nak masuk dah,kekadang nasi sebungkus pun tak habis. Mana kawan-kawan yang rapat dan kenal saya memang dia tahu jenis pemakanan saya camana sampaikan diorang takut tengok saya makan,dan jeles kerana makan banyak tapi badan tak naik-naik. Mula-mula rasa sayang kat makanan tu ada, jadi paksa la jugak makan, tapi memang tak boleh nak telan langsung dah,abaikan je la...so bagi kawan-kawan yang nak diet tu memang berbaloi-baloi la sangat,kalu nak beli dan pakai..Orang kata alah membeli menang memakai since PB ni pun boleh bertahan sampai berbelas-belas tahun ketahanannya. Ianya memang bagus untuk mengawal portion makanan yang kita ambil seharian. 

2- Gastrik - Alhamdulillah,it almost gone,bukan nak kata langsung tak ada, tak berani la kan nak melebih-lebih,nanti Tuhan nak tunjuk sekejapan je..uhuhuuuukk..Tapi seriously sekarang ni walau pun makan tidak tertatur tapi alhamdulillah gastrik tak menyerang. Saya ni memang jenis makan cukup dan tetap waktu,maksudnya pagi, tengah hari dan malam ( memang wajib ). Pagi memang wajib amik, around jam 8pagi tu memang dah kena isi, untuk tengah hari pula memang dulu tepat2 pukul 1 tu dah for sure kena makan,lambat je setengah jam memang tanda-tanda awal gastrik tu akan menyerang jadi untuk mengelak dari kena gastrik,petang balik keje tu memang kena beli makanan,sampai je rumah memang kena makan dulu. Makan tengah hari ni juga is a must for me,langsung tak leh nak escape. Untuk malam pula boleh la di kompromi sikit,kalu nak makan ringan-ringan pun boleh tapi pilihan saya tetap nasi...hahahaaa. Kebelakangan ni asyik sibuk berbisnes je kekadang memang tak sempat nak makan tengah hari, pernah seminggu straight saya tak amik makan tengah hari, tapi alhamdulillah tak kena gastrik. Tapi dah orang kata mentality kan, macamana pun tengah hari saya memang kena makan, rugii ooo tak makan,uhuhuhkkkk. kalau tak sempat makan tengah hari,jadi untuk petang tu saya makan double, petang balik keje dan malam.

3- Sakit Belakang - sebelum ni memang saya ada masalah sakit dekat bahu belakang, dan setelah 4bulan pemakaian PB memang saya dah tak terasa sakit itu lagi. Sakit di bahu belah belakang ni memang dah lama saya alami,orang kata selagi ianya tak mudaratkan jadi saya biarkan je la. Tapi alhamdulillah ianya hilang dengan sendiri, tak sedar, mungkin disebabkan oleh pemakaian PB ni secara konsistan dan teratur, yang mana PB ni boleh merawat penyakit dalaman dan memperbetulkan tulang badan kita.

4- Alahan dengan Airconditioner - selama ni saya memang yang jenis ' penyejuk'.hehehe..memang yang jenis tidak tahan dengan aircond, sejuk terketar-ketar sampai gigil, walau pun orang sekeliling elok dan relax je. Kalu drive pagi nak datang keje pun memang saya tak buka aircond, kekadang gaduh ngan anak dia suruh buka aircond tapi mama sejuk. Kalu kat ofis pula memang saya tak onn kan aircond,kecuali ada orang lain masuk bilik baru kalut cari remote aircond. Satu lagi kalau drive malam pun sama, tak buka aircond memang tak jadi masalah pada saya. Alahan pada aircond ni kekadang sejuk pada tahap boleh menggigil u, itu keadaaan biasa yang time tak hujan,olls bayangkan kalu time hujan..adoiii syahduuu..!!But after pemakain PB ni, saya rasa ianya dapat membantu saya dari kesejukan yang melampau, PB ni juga bertindak untuk memerangkap haba pada badan, so tiada la kesejukan yang melampau lagi.

5- Pembentukan badan - yang ni orang lain yang komen yer..hehehe..in fact sebenarnya saya dapat rasakan sendiri, cos sebelum ni badan saya meleper sahaja kalu tengok dari belakang kan,tapi sekarang ni dah ada bentuk,lekuk-lekuk, kata orang ada la curve tu..hahaha..yang mana tang punggung tu nampak la naik sikit kan dari leper je sebelum ni. Pakai kebaya cun habess beb..!!!

6- Untuk tujuan bisnes pula, saya suka cos saya jual barang yang amat berkualiti dan terbukti keberkesanannya. Saya rasa bangga bila customer saya bagi feedback yang baik dan positive. Apa yang  lagi seronok bila dapat mengembirakan hati para pelanggan saya. Selain saya  perkenalkan produk yang bagus dan berkualiti,saya juga berkongsi cara untuk menambahkan income tiap-tiap bulan. Aim or target kite hanya satu untuk melepaskan diri dari kekangan kewangan semasa, money freedom. Selain dari itu, apabila kite dapat lebih kite juga boleh memberi ( sedekah ) pada yang memerlukan dengan relanya, disamping dapat membantu ahli keluarga. Insyaallah.


So itu sahaja la pengalaman yang dapat saya kongsi buat masa sekarang ni..marilah kite sama-sama menjana ekonomi keluarga, and one thing always remember, apabila kita ada rezeki lebih,maka kite kena kongsi-kongi kan dengan orang yang memerlukan. insyallah di disitu ada keberkatan. wallahua'lam

with love and bye olls..
yatdhamid@gmail.com

2 comments:

  1. byk kelebihannya.moga bertambah sihat dengan PB

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul,betul,betul..k.ros pkai PB jugak ke??

      Delete